До початку повномасштабної війни в Україні обʼєднання реалізувало ряд проектів. Робота велася в робочих групах по таких напрямах як “Підвищення попиту на органічну продукцію в Україні”, “Політичний діалог”, “Впровадження органічних продуктів в українських школах і садочках”, “Розвиток органічного ринку”.

Дослідження споживачів України «Обізнаність та сприйняття органічних продуктів в Україні», 2020 р.

У листопаді 2020 р Органічна ініціатива провела дослідження знань та ставлення українських споживачів до органічних товарів. У фокусі дослідження – аналіз того, що українці знають про органічні сертифіковані продукти, як вони ставляться до таких продуктів, а також аналіз поведінки щодо споживання органічних продуктів. Проєкт був реалізованийс в рамках підготовки комплексної комунікаційної кампанії, спрямованої на кінцевого споживача для популяризації органічної продукції в Україні. Дослідження провели фахівці дослідницької компанії MZ Hub серед жителів 5 найбільших міст України: Дніпро, Київ, Львів, Одеса, Харків. Дослідження розкриває такі аспекти:

  • Ключові сегменти споживачів органічних продуктів та особливості їхньої поведінки в категорії
  • Важливі драйвери вибору органічних продуктів, які є в основних сегментів споживачів
  • Бар’єри сприйняття та критерії вибору органічних продуктів
  • Стереотипи та помилкові судження споживачів відносно органічної продукції.

Дослідження проведено за фінансової підтримки Швейцарії в рамках швейцарсько-української програми «Розвиток торгівлі з вищою доданою вартістю в органічному та молочному секторах України», що впроваджується Дослідним інститутом органічного сільського господарства (FiBL, Швейцарія) у партнерстві із SAFOSO AG (Швейцарія), www.qftp.org.

Переглянути дослідження

Масштабна комунікаційна кампанія популяризації органічних сертифікованих харчових продуктів для споживачів України

Об’єднання «Органічна ініціатива» запустило в травні 2021-го року комунікаційну кампанію, яка буде тривати в Україні протягом кількох років і може значно підвищити рівень знань та лояльності українців щодо органічних харчових продуктів. Мета кампанії – популяризувати органічні сертифіковані продукти, роз’яснити споживачу, що ж таке органічні продукти, які їх переваги, як їх відрізнити на поличках магазинів.

Адже згідно дослідження «Обізнаність та сприйняття органічних продуктів в Україні», що було проведено компанією MZ hub на замовлення Органічної ініціативи наприкінці 2020 року, 78% споживачів в Україні готові купувати органічні продукти. Але їм бракує інформації, що допоможе зробити вибір на користь органіки.

Перший етап кампанії з просування органічних продуктів стартував наприкінці травня в онлайн форматі та вже має більше 9 мільйонів переглядів. У рамках кампанії розроблено відеоролики, банери та веб-сторінку about.organicinfo.ua, переходячи на яку споживачі можуть більше дізнатись про органічну харчову продукцію та перейти на каталоги виробників і продукції.

ДЕТАЛЬНІШЕ

Проєкт впровадження органічних продуктів у школах та садках України

У 2021 році в об’єднанні «Органічна ініціатива» була сформована робоча група «Сприяння впровадженню органічних продуктів у державних школах та садках України».

Діяльність групи виконується згідно з підписаним меморандумом між посольством Швейцарії, першою леді України та іншими партнерами щодо реформи харчування у закладах освіти за підтримки Швейцарії в рамках швейцарсько-української програми «Розвиток торгівлі з вищою доданою вартістю в органічному та молочному секторах України».

Метою робочої групи є запровадження органічного харчування в школах і дитячих садочках України. Найближчі плани: Проведення дослідження ситуації та підготовка SWOT-аналізу. Проведення юридичного аудиту поточного законодавства та регуляторної бази щодо харчування у школах та дитячих садочках з метою включення органічних продуктів до меню шкіл/ дитячих садочків. Створення Дорожньої карти щодо впровадження органічного харчування в школах та садочках України.

Упродовж 2021 року робоча група провела аналіз поточної ситуації із впроважденням органічних продуктів у державних навчальних та виховних дитячих закладах України. Група залучила до аналізу ситуації ряд партнерів та організацій, виробників та операторів органічного ринку, створила SWOT-аналіз та почало роботу над дорожньою картою впровадження органічних продуктів до державних шкіл і садочків.

Результатом роботи групи станом на 22 лютого 2022 року стало «Дослідження поточної ситуації із публічними закупівлями харчових продуктів для шкіл/ дитячих садочків (SWOT-аналіз) задля введення органічних харчових продуктів у меню шкіл/ дитячих садочків України».

ЗАВАНТАЖИТИ ДОСЛІДЖЕННЯ

Міжнародна онлайн-конференція «Експорт органічної продукції в умовах війни» та каталог "Каталог експортерів органічної продукції України 2022 "

В рамках підтримки експорту органічної продукції з України обʼєднанням «Органічна ініціатива» спільно з партнерами проведено Міжнародну онлайн-конференцію «Експорт органічної продукції в умовах війни».

Також у межах підготовки до онлайн-конференції Офіс разом з партнерами розроблено Каталог українських експортерів органічної продукції 2022, який включає у себе профілі близько 100 національних виробників органічної продукції. Ознайомитись з Каталогом можна за посиланням: https://cutt.ly/HKEb84t

Захід зібрав близько 160 учасників, у тому числі понад 50 представників іноземних компаній з Німеччини, Швейцарії, Нідерландів, Швеції, Австрії, Бельгії, Польщі та інших країн.

Під час конференції обговорили:

  • стан органічного сектору України та його експортний потенціал в умовах війни;
  • лібералізацію доступу українських товарів до ринку ЄС;
  • сертифікацію органічного виробництва, органічне законодавство України;
  • історії успіху співпраці українських експортерів органічної продукції та міжнародних покупців протягом останніх місяців;
  • альтернативні логістичні шляхи поставок до різних країн Європи;
  • міжнародні події органічної галузі, у яких Україна братиме участь.

Розкривали проблеми органічного сектору та пропонували їх рішення представники Європейської комісії, Міністерство економіки України, Міністерство аграрної політики та продовольства України, Офіс з розвитку підприємництва та експорту, Органік Стандарт, швейцарсько-українських програм Quality FOOD Trade Program та OT4D, Дослідного інституту органічного сільського господарства, українські органічні експортери та міжнародні імпортери та інші експерти.

Дякуємо партнерам за організацію заходу, залученість у проблеми операторів ринку та можливість розкрити експортний потенціал органічного сектору України міжнародній спільноті.

Переглянути запис конференції можна за посиланням – https://www.youtube.com/watch?v=_Zu0Pgt6Ux8

*Захід організовано Офісом з розвитку підприємництва та експорту в межах національного проєкту Дія.Бізнес, Органік Стандарт та Органічною ініціативою за підтримки Швейцарії в рамках швейцарсько-українських програм «Розвиток торгівлі з вищою доданою вартістю в органічному та молочному секторах України» (QFTP) Quality FOOD Trade Program та «Органічна торгівля заради розвитку в Східній Європі» (OT4D).

Подивитися відео конференції